Nehéz kezdés

Utunk Bulgárián keresztül Görögországba hosszú volt. Miután Mátétól és Anasztáziatól Bukarestben elköszöntünk, indultunk tovább dél felé. Lassan haladtunk Bukaresttől délnyugati irányban Thessaloniki felé, közben kerestük a nem létező látnivalókat, s mivel Bulgária nem (vagy alig) rendelkezik autópályával, így egy főútvonalon poroszkáltunk a messzi végtelenségben a learatott búzatáblák között. (Ritkán autóztam unalmasabb és egyhangúbb vidéken életemben) Estére már csak 2-300 kilométerre voltunk a céltól, de muszáj volt pár órát aludni az autóban, így csak másnap reggel értünk "haza", majd bedőltünk az ágyacskánkba és három napig benne is maradtunk, a lagziban megterhelt gyomrunk követelte a teljes megtisztulást! :)
Közben Kiladan kitört a nyár, beütött a főszezon, megtelltek az apartmanok, tele vannak a tavernák és sokan vannak a közkedvelt strandokon is. Mi folytattuk a belső falak tisztázását. Az adott részekre henger parafa szigetelés ,erre gyantázott üvegszövet kerül,majd sztokkóval finiselő glettelés, csiszolás és újbóli sztokkós simítását következik. Reggelente korán kezdünk, hogy kihasználjuk a kellemes 25 fokos reggeli "hideget", s délig bírjuk a munkát, mikor a hőmérő eléri a 40-45 fokot! Ekkor összecsomagolunk és hazamegyünk, ebédelünk, majd szigorú szieszta a besötétített szobában , délután  4 körül lemegyünk a hűs habokba megmártózni, majd 5-6 körül visszamegyünk a hajóra ,ahol sötétedésig tudunk  dolgozni.A hőmérő ilyenkor már csak 30 fokot mutat, ami  kellemes kategória a nappali nem ritka 45 fok után.

Henger parafa szigetelés felragasztásának menete

Falak

Napon rotyogó ebéd!

Persze itt most nem a tikkasztó kánikuláról szeretnék beszámolni, hanem egy merőben új kísérletről. Azt már megszokhattátok, hogy szeretünk saját bőrünkön tapasztalni, hogy aztán eldönthessük, hogy tetszik-e az a valami vagy sem? Így jártunk ezzel a "szolárgrill" elnevezésű eszközzel is. Már régebben felfigyeltünk rá az interneten keresztül, olvasgattunk róla, kerülgettük, majd a nyáron kihasználva egy kedvezményes akciót, megrendeltük! A napsütő azt tudja, amit a neve is elárul, a nap energiáját és melegét hasznosítva süti, párolja a sütőtérbe helyezett ételt. Az első kísérleti sütésre most kerítettünk sor. Vékony, fűszerezett hússzeletek (gyros hús) és apróra darabolt vegyes zöldség került a sütőcsőbe. A nap teljes erejével biztosította a tüzelőanyagot, a behelyezett nyersanyagok 30 perc elteltével még nem voltak a kívánt mértékben megsülve, igy további 10-15 percet sütöttük. Ekkor mind a hús, mind a zöldség kellő állagot ért el, a zöldség zamatos maradt, a hús finom zaftos. Hamarosan követte ezt egy második kísérlet, amikor szintén nagyon finoman sütött- párolt étel került elő a "napágyúból". Ami szokatlan, hogy az étel nem pirul meg, - ahogyan azt pl. egy faszenes grill estében megszoktuk és a húsoknak sincs "füstös" íze. Ettől függetlenül a felhevülő csőben az ételek megpuhulnak, megsülnek, az ízek összeérnek. Annak ellenére, hogy üzem közben a csőben 200 fok körüli hőmérséklet uralkodik, a cső külső fala alig meleg, igazi hőcsapda!

Egy oroszlány születésnapja

Megint eltelt egy év- születésnapot ünnepeltük.Jött egy kósza ötlet,csináljunk egy pihizős,kirándulós napot.Igy esett a döntés az Epidaurosi nagyszinház megtekintésére, aztán utban visszafelé Methana "szigete" és majd meg meglátjuk,mi fér bele a napba...

Első megállónk a nagyszinház volt,ami számunkra a helyszinen derült ki,hogy a hely tulajdonképpen egy óriási fürdőhely volt hajdanában...mivel az emberek heteket-hónapokat töltöttek egyidőben itt,igy szükség volt a test ápolása mellett a szellem pallérozására is.Igy a fürdőhelyek mellé épitettek kórházat,templomot és szórakozásra a nagyszinházat.

Megtapasztaltuk ,milyen hihetetlen akusztikával rendelkezik mind a mai napig a szinház... a szinpadon suttogva a nézőtér tetején hallható.És bizony a nézőtér nem két sorból áll :)

Miután kigyönyörködtük magunkat,Methana felé vettük az irányt.Mire odaértünk,meg is éheztünk ,igy első dolgunk egy hangulatos taverna kiválasztása volt a tengerparton,ahol finom helyi ételeket (musaka,suflaki ) ettünk,mellé hideg sör  dukált...nyami

A félszigetről már olvastunk az interneten...vize hiresnek mondható a benne lévő ásványi anyagok miatt...illata, mint a kénköves pokol :) egyszerüen záptojás szagu.Érdekes volt,mert ezzel a forrásvízzel eddig csak Magyarországon, a Zsóri gyógyfürdőben találkoztunk,de nem tengervízben.Valamikor a 8o-as években épitettek erre a gyógyforrásra egy fürdőkomplexumot,ami  sajnos napjainkban már nem üzemel.De a forrás vize kivezetődik egy kis sziklás természetes öbölbe,ami a helyi lakosok kedvelt fürdőhelye.Érdekes,turistát nem lehetett látni lubickolni benne.Valószinüleg a szaga miatt.. :D

Ha már itt jártunk és ezt a kis fantasztikus gyógyvizes tengeri öblöt is megtaláltuk, gyorsan fürdőruhába ugrottunk és irány a tenger.Ami más volt-a szag,mint fent irtuk,záptojás szagu,a kristálytiszta kék víz helyett valszeg a benne lévő ásványi anyagok miatt zavaros,szürke szinü volt.. és persze nem volt termálmeleg :D

A parkolóban találtuk a félszigetről egy óriási plakátot a sziget nevezetességeivel,amit barangolva-gyalog lehet csak bejárni.Gyorsan el is döntöttük,hogy ősszel visszajövünk és csinálunk egy bakancsos-hátizsákos túranapot a svájci túrák emlékére.

Igazán szép szülinapom volt...köszönöm

Érik a kaktusz gyümölcse

VESZEDELMES,de finom

Ezzel a két szóval lehet jellemezni...kis tüskékkel megáldott gyümölcs,csak kesztyüben szedhető,de ha valaki vállalkozik rá,megéri :)

Napokig szedtük a tüskéket a kezünkből úgy,hogy kesztyüvel lett szedve a gyümölcs...hát,nem tudom,lesz-e legközelebb :D

Viki-Botond és családjuk apraja nagyja

Augusztus hónapban Vikivel,Botonddal és a család apraja-nagyjával ,szám szerint 5 lurkóval ismerkedtünk meg Kiládán.

Vitorlás hajóturára készültek,de mivel volt némi javitanivaló a hajó motorján igy nem tudták rögtön túrájukat megkezdeni. Kiláda strandja igazán gyerekbarát, igy nem unatkoztak addig sem, amig a motor javitása megtörtént.

A kiládai magyar kolónia száma 4 főről igy rögtön megugrott 7 emberkével.Nosza gyorsan szerveztünk is azon jó magyar szokás szerint egy NAAAAGY  zabapartit grillezéssel egybekötve.

Természetesen a fő grillmesterünk Tibor barátunk volt,a többiek csak kuktálkodhattak.

Pár nap elteltével a vitorlás motorja javulásnak indult,igy rögtön szerveződött is egy próbakör a kiládai öbölben.

Igazán szimpatikus családot ismertünk meg személyükben,reméljük utjaink még keresztezik egymást.