Január

Visszatekintés az elmúlt esztendő utolsó hónapjára: gyönyörű a mediterrán tél kezdete.

Katalin nap

Katalinunk napját barátaink szűk körében ünnepeltük. Jó borocska, jó hangulat, jó barátok, avagy sok jó ember kis hajóban is elfér!

Az ünnepekre visszatértünk a forráshoz, meglátogattuk kis családunk svájci ágát :)

A karácsonyt Mátéval és feleségével Anasztáziával töltöttük Zürichben. A téli útviszonyok miatt úgy döntöttünk, hogy az út egy (jelentős) részét komphajóval tesszük meg. A peloponezoszi félszigetről autóval Patrasig (GR) mentünk, ott felszálltunk az ANEK LINE komphajójára, mely Anconaban (IT) tett minket partra. Az ANEK Lines Olimpíc Shampion névre keresztelt hajóját 2000-ben bocsájtották vízre. 204 méter hosszú, 26 méter széles, utazósebessége 30 csomó (kb. 50 km/h) A fedélzet 4 szintjén 1850 utast és a 6 parkolószinten 670 járművet tudnak berakodni.

ANEK LINES Olimpic Shampion

Facebook kotyogó

Karácsony 2016

Két napos ut ( 2600 km ) után szerencsésen megerkeztünk a gyerekekhez.

A karácsony estét a fiatalok maguknál szervezték. Anastasia szüleit  Larissát és Dymát vártuk még, hogy teljes legyen a létszám :)

Máté kezébe vette a főszakács szerepét, mi csak kuktáskodtunk mellette. Jó hangulatban, finom ételek és testes borocska iszogatása mellett telt az este. Igazán jól éreztük magunkat és egyben fura is volt egy kicsit,hogy mi vagyunk a " vendégek " és nem a házigazdák.

Karácsony első napjára grillezés volt tervbe véve. Kicsit félve néztünk a program elé,hisz Svájc decemberben nem arról hires,hogy a szabadtéri programok pártolója...hacsak nem hótaposásról, sielésről van szó :)  de szuper volt, gyönyörü napsütéses időnk volt, felszerelkeztünk kellő mennyiségü forralt borral és forró teával és fincsi kolbászokkal.

Karácsony- szilveszter között jövés-menés volt. Közös és saját programok egyaránt. Most jöttünk rá, hogy milyen sok jó emberrel ismerkedtünk meg a svájci életünk során. Amint megtudták, hogy rövid időre visszalátogattunk, egyre-másra kaptuk a meghivásokat :) sajna nem tudtunk minden meghivásnak eleget tenni, de megigérjük, megyünk mi még Svájcba :))))) és akkor beváltjuk a többi látogatóbonuszt is.

Szilveszter 2016

Szilveszter napján Larissa és Dyma volt a család vendéglátója. Igazi orosz konyha izeiben volt részünk: káposztaleves marhahussal és pelmenyi - fültészta ( hússal töltött tészta ) . Nem holmi bolti ám, saját készitésü :) nyaminyami

Happy

Ekkor ismertük meg Anastasia és Máté új családtagját HAPPYT- A CICUST !!

Az ünnepeket a cica Anastasia szüleinél töltötte. Lakásról- lakásra jár, mindenütt totális kényelmet élvezve. Kora estig pihi volt, aztán Zürichbe utaztunk, hogy megnézzük a hagyományos tüzijátékot. Sajna az idő elég ködös volt, igy nem volt túl élvezetes,de a forralt bor és a társaság kárpotolt bennünket.

Visszatérés - az év kezdete

Gyorsan elszálltak a napok és már a visszaindulásra kellett fókuszálnunk. Csomagolás, pakolás, búcsuzkodás és már vár is minket a komphajó Anconában.
Az időjárással óriási szerencsénk volt. Napos, száraz időben hagytuk el a svájci Alpokot, a hátunk mögött pedig besöpört a kegyetlen hideg tél, de mi erről már csak a hiradásokból értesültünk. Szerencsésen visszaérkeztünk Smileyhoz :)
A szokatlanul kemény téli hideg Göröghonban is érezteti hatását, évtizedek óta nem volt példa havazásra és most esett a hó! Igaz, Kiladan csak 5 percig tartott :D  Délvidéki táj, a háttérben havas hegycsúcsokkal szokatlan látvány. Most hűvös van, éjjel fagypont közeli hőmérséklettel, ami az alig szigetelt és fűtetlen házakban nem túl kellemes :(

Elértük az abszolút 0 pontot, innen már csak építeni lehet!

Ebben az időjárásban nem haladnak nagy léptekkel a dolgok előre.  A fedélzet felső felére koncentrálunk, a tető belső burkolása es az ablakok kialakítása a cél. Majdnem minden ablaknál alakítani kellett a hajótesten. Talán a hálószobaablak volt a legnagyobb és leglátványosabb munka.

Irány az ég-boltozat!

Olyan munkálatok is folynak persze, ahol "négykezest játszunk", máskülönben fejünkre szakad a mennyezet! :)

Bővebben...

Az eredeti tetőborítás műbőrrel bevont furnérlemez volt, amit csemperagasztóval fogtak fel a tetőszerkezet gerendázatához. A merevítőbordák közötti hézagot hőszigetelőlemezekkel töltötték ki, s a sík felület eléréséhez pótlólagos gerendákat ragasztottak a mennyezetthez. Sajnos ezek a gerendák olyan "nagyvonalúan" lettek méretezve, hogy erősen benyúltak az amúgy sem túl tágas beltérbe, ezért ezeket Miklós áldozatos munkájával likvidáltuk. Ezt követően új merevítőbordák kerültek belaminálásra, majd parafaszigetelés után lakkozott rétegeltlemezzel lesz lefedve.

Szűkebben…

Az ablakprojekt folytatódik

Több…

Első lépcsőben ki kellett szerelni a régi ablakot, majd dekopírfűrésszel és biztos kézzel kifűrészelni a nemkívánatos részt. Ezek után az új ablak 10-10 centivel kisebb volt, mint a luk! A meglévő nagy lukat alulról "bezsaluztuk" a lehetőségekhez képest "nagy pontossággal" és lassan felépítve, rétegről rétegre "hízlalva" a hiányzó anyagot műgyantával átitatott üvegszövettel és műgyanta-talkum (aza púder) keverékével. Minden réteg kellő száradása után újabb csiszolás következik. Minden csiszolás után alapos porszívózás (mert az üvegszál gyilkos dolog!) Lassan halad a munka, lépésről lépésre, de minden momentum megfontolandó, mert az anyagok nem olcsók, könnyű elrontani a lépést.

Kevesebb…

Apró-cseprő sziszi-fuszi sika-mika

Tovább folyik az aprólékos tisztitómunka azon alkatrészeknél, melyek később majd visszaépítésre kerülnek. Ez a munka E. szakterülete, hallatlan kitartással végzi ezt a monoton és csöppet sem könnyű munkát.

A gyümölcsfák nem hiszik a telet

A hideg ellenére a citrusok ontják a gyümölcsöt, a citrom, narancs, mandarin roskadásig virít a fákon. Tibor barátunktól kaptunk egy raklap narancsot és egy gigacitromot! Aki nem hiszi járjon utána!

Süss fel nap, fényes nap...

Ha kisüt a nap valóban kellemes az idő, s érdemes a megújuló természetben gyönyörködni!

Téltemető túra

Január végén már kissé enged a hideg szorítása. Éppen ezért úgy gondoltuk, hogy bár dolgozni még hideg van, de a kisütő napocska éppen megfelelő egy kiránduláshoz. Rövid megbeszélés után csatlakozott hozzánk Tibor barátunk és Zazi "a zeb" :)

Az Ilia 410 méter magas "hegy" a peloponesosi félszigeten. Gyér növényzete javarészt tüskés, kórós cserjékből áll, erdőt itt nem találni. Hatalmas mészkőtömbök közt visz felfelé a kacskaringós, murvás szamárcsapás. Hamarosan gyönyörű kilátás a jutalom a nyaktörő túráért! Feltárul elöttünk a kiladai öböl a maga csodálatos kék színeivel.

A hegy tetején egy piciny, de gondozott templom áll. A templomocskában pár szék, oltár, a falon ikonok. A templom háta mögött egy piciny épület, benne négy ágy, egy kandalló: a zarándokok szálláshelye.

Utunk során rácsodálkoztunk a sok szép, színes, nyíló virágra! Bár még hűvös az idő, a természet már érzi a közelgő kikeletet. A tavasz érkezését hirdeti jó pár virág a zord domboldalon.

Túránk végére kellemesen elfáradtunk, még az örökmozgó Zazi kutya is lassabbra fogta szapora lépteit. Sok szép élménnyel gazdagodva tértünk haza, azzal a bizonyossággal, hogy mindjárt vége a télnek és a januárnak!